czwartek, 10 października 2013

Tego dania nie da się zepsuć

Był groch z kapustą, był kapuśniak, a więc nie może zabraknąć i tej kapuścianej znakomitości polskiego stołu. Przyrządzany na wiele sposobów, z najprzeróżniejszymi dodatkami, ale u mnie niezmiennie w bardzo podstawowej wersji, ale równie dobrej...

Bigos

0,5 kg kapusty kiszonej
kawałek mięsa wieprzowego
1 cebula (pokrojona w piórka)
1 marchewka (starta na fasolkowej tarce)
1 pętko kiełbasy (pokrojonej w kostkę)
koncentrat pomidorowy
ziele angielskie, liść laurowy
majeranek
sól, pieprz

Mięso pokroiłam w kostkę i gotowałam z kapustą, marchewką, zielem angielskim i liściem laurowym, do momentu aż kapusta zmięknie. W osobnym naczyniu podsmażyłam cebulę i kiełbasę. Dodałam do kapusty, którą doprawiłam koncentratem pomidorowym, przyprawami (sól, pieprz, majeranek). Całość pogotowałam jeszcze chwilę, aby smaki się ze sobą połączyły.






















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli już zbłądziłeś w bastaleny strony, jesteś o komentarz mile poproszony ;)

Drogi "Anonimie" Ciebie też nie minie. Wpisz, proszę, w komentarzu chociaż swoje imię ;)