sobota, 26 października 2013

Ale Meksyk! #1 Enchiladas con carne

Enchilada to popularne danie w kuchni meksykańskiej. Tradycyjnie podawana jest w formie zwiniętych ruloników tortilii z farszem. Można w niej znaleźć mięso wołowe, kurczaka, mnóstwo warzyw i bezsprzecznie paprykę chili. W końcu nazwa do czegoś zobowiązuje, bo enchilar oznacza dodać paprykę chili

Mnie się jakoś nie chciało bawić w ruloniki, postanowiłam przygotować enchiladę w formie tortu z tortilli. No i nie miałam też papryczki chili, zamiennikiem było mielone chili i to w zalewie pomidorowej. Jak to mówią, cel uświęca środki...

Enchiladas con carne 

3 tortille
400g mięsa mielonego
1 puszka pomidorów w zalewie z chili
1 mała puszka pieczarek
1/2 puszki kukurydzy
1/2 cebuli pokrojonej w kostkę
2 ząbki czosnku
2 łyżki oliwy
starty żółty ser
przyprawy: sól, pieprz, papryka ostra, papryka słodka, chili, oregano,

Warstwa mięsna


Cebulę podsmażyłam na patelni na oliwie, po chwili dodałam starty czosnek. Następnie wrzuciłam mięso mielone i razem smażyłam ok. 15 min. Przyprawiłam solą, pieprzem i ostrą papryką, chili. Mięso zalałam pomidorami z puszki i smażyłam, aż sos się zredukuje. W osobnym naczyniu lekko podsmażyłam pieczarki oraz kukurydzę. 

Warstwa warzywna






Foremkę wysmarowałam lekko oliwą i położyłam na niej 1 płat tortilli. Na nim mięso z sosem pomidorowym, posypałam startym serem żółtym i znowu płat tortilli. Tym razem rozłożyłam pieczarki z kukurydzą i znowu zasypałam serem żółtym. Na wierzch położyłam 3 tortillę i lekko oprószyłam pozostałym serem i oregano.





Teraz wszystko wylądowało w piekarniku na 15 min. (180szt.). Po wyjęciu z piekarnika odczekałam chwilkę, a następnie enchiladę pokroiłam w ósemki. 



Znalazłam super stronkę z przepisami kuchni tex-mex. Na pewno będę się nią inspirowała ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli już zbłądziłeś w bastaleny strony, jesteś o komentarz mile poproszony ;)

Drogi "Anonimie" Ciebie też nie minie. Wpisz, proszę, w komentarzu chociaż swoje imię ;)