wtorek, 15 października 2013

Upside Down Orange Cake

Mamy dzisiaj znajomego na kawie i postanowiłam upiec jakieś "lepsiejsze" ciasto. Niestety moje ograniczenia składnikowe pozwalały albo na wykonanie szarlotki (znowu) albo tarty (znowu). Poszperałam trochę w necie i znalazłam dość zwyczajny przepis, który trochę podrasowany, daje nam coś takiego...

Odwrócony mini torcik pomarańczowy

250 g miękkiego masła
180 g cukru
1 pomarańcza
100 ml soku pomarańczowego
winogrona
300 g mąki tortowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 jajka
dżem (najlepiej smak jednego z owoców użytych do pieczenia)
bita śmietana (ja miałam Śnieżkę)

Mąkę połączyłam z proszkiem do pieczenia i odstawiłam. Pomarańczę obrałam i podzieliłam na ósemki. Przygotowałam 2 równe foremki- obie wyłożyłam folią do pieczenia, na spód 1. nasypałam 2 łyżeczki cukru, a następnie ułożyłam pomarańczę i winogrona.

Masło, cukier, mąkę, sok pomarańczowy i jajka zmiksowałam na jednolite, acz rzadkie ciasto. Podzieliłam je na 2 równe części- jedną wylałam delikatnie na przygotowane owoce (tak aby ciasto przykryło owoce), drugą do pustej foremki. Obie formy wstawiłam do piekarnika 170st. na 30 min. (lub do tzw. suchego patyczka). Po upieczeniu formy wyjęłam, z piekarnika, odczekałam 5-10 min. i delikatnie wyjęłam ciasto, pozostawiając do wystudzenia.

 Następnie wszystko zebrałam w mini torcik- pierwszy spód bez owoców, który posmarowałam dżemem, bitą śmietaną, a następnie odwrócone ciasto z owocami (tak aby owoce były na wierzchu).  

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Upside Down Orange Mini Cake

250 g soft butter
180 g of sugar
1 orange
100 ml of orange juice
grapes
300 g of flour
2 teaspoons of baking powder
2 eggs
jam (the best flavour of the one of the fruit used in baking)
whipped cream

Combine the flour and baking powder and put aside. Orange peeled and divided into pieces. Next prepare 2 equal baking molds- both shell out by baking foil, at the bottom of the 1th pour the 2 teaspoons of sugar and put the fruits. 

Butter, sugar, orange juice, eggs and flour mix to a smooth dough. Divide them into 2 equal parts- one gently pour out onto the prepared fruit (that the dough covered the friut); second part pour to the empty molds. Both molds bake at the 170 degress for 30 min. (or so dry stick). After baking molds pull out of the oven, wait for 5-10 min. and gently pull out cake, leaving to cool.

  Then all gathered in a mini cake- first bottom without fruit, which smeared jam, whipped cream and reversed cake with the fruit (so that the fruits are on the top).



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Powiązane posty:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli już zbłądziłeś w bastaleny strony, jesteś o komentarz mile poproszony ;)

Drogi "Anonimie" Ciebie też nie minie. Wpisz, proszę, w komentarzu chociaż swoje imię ;)