środa, 9 października 2013

Breakfast with you #4 Breakfast in bed...?


 

Drożdżówki ze śliwkami


śliwki bez pestek

0,5 kg mąki

szklanka letniego mleka

3 łyżki cukru

10 g drożdży

1 jajko

6 łyżek masła

1/4 łyżeczki soli





Drożdże wymieszałam z mlekiem i 1 łyżeczką cukru. W misce wyrobiłam ciasto (mąka, cukier, jajko, drożdże, sól, masło), które następnie podzieliłam na 15 równych części. Z każdej zrobiłam płaski placuszek, na środku którego położyłam śliwkę. Ciasto zakleiłam, uformowałam kulkę. Wszystko pozostawiłam na 30- 40 min. do wyrośnięcia. Przed pieczeniem każdą bułkę posmarowałam roztopionym masłem i posypałam cukrem. Bułki wstawiłam na 30 min. do rozgrzanego na 150st. piekarnika. Po upieczeniu wystudziłam. 



Według mnie na drugi dzień są lepsze... ale to kwestia gustu

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Powiązane posty:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli już zbłądziłeś w bastaleny strony, jesteś o komentarz mile poproszony ;)

Drogi "Anonimie" Ciebie też nie minie. Wpisz, proszę, w komentarzu chociaż swoje imię ;)