sobota, 21 września 2013

Baked potatoes #1

Ziemniaki są bardzo wdzięcznym tematem kulinarnym. Można podawać je na wiele sposobów- gotować, smażyć, piec... faszerować. Przygotowując farsz można dać ponieść się fantazji, wszystko zależy od naszego gustu i podniebienia. 


Ja pozostając w kręgu szpinakowo- ziemniaczanych fascynacji (1. z nich tutaj) na dzisiejszy obiad zdecydowałam się na...


Zapiekane Ziemniaki Faszerowane Szpinakiem


Składniki:

duże ziemniaki 
szpinak mrożony lub świeży
starty żółty ser
czosnek
łyżka śmietany
oliwa z oliwek
sól, pieprz


Przygotowanie:


Ziemniaki ugotowałam w mundurkach, następnie pozostawiłam do wystudzenia

Szpinak podsmażyłam na oliwie z dodatkiem czosnku, śmietaną, startym serem oraz przyprawami
Ziemniaki ponacinałam i nadziałam szpinakowym farszem, pod koniec pieczenia można posypać startym serem
Piec w 200 st. przez 30- 40 min.

W zależności od okazji podane w takiej formie mogą stanowić przystawkę lub dodatek do dania głównego. U mnie dziś w towarzystwie pulpecików w sosie borowikowym ;) 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Potatoes are very grateful to the culinary theme. We can boil, fry, bake... stuff them. Filling to potatoes depends on our imagination. Remain in the potatoes and spinach fascination (1th here) I've prepared... 

Baked Potatoes Stuffed with Spinach

Ingredients:

4 large potatoes
frozen or fresh spinach
grated cheese
garlic
1 tbsp cream
olive oil
salt, pepper

Preparation:

boil the potatoes without peeling. Remove from the water, allow to cool and cut them halfaway. Fry spinach in olive oil with garlic and grated cheese, a little salt and pepper. Fill in the potatoes with spinach stuff. Bake all at 200 centigrade for 30- 40 min. 

Baked potatoes served with meatbolls in mushroom sauce

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli już zbłądziłeś w bastaleny strony, jesteś o komentarz mile poproszony ;)

Drogi "Anonimie" Ciebie też nie minie. Wpisz, proszę, w komentarzu chociaż swoje imię ;)