niedziela, 29 września 2013

Przechowywanie grzybów #2 marynowanie

Marynowanie to drugi  z najczęstszych sposobów przechowywania grzybów. Najlepiej nadają się do tego małe, zgrabne pieczarki lub prawdziwki. Warto po nie sięgać, gdyż doskonale sprawdzają się jako przystawka lub dodatek do sałatek.

pieczarki
1 łyżeczka soli
1 mała marchewka
1 mała cebula
ziele angielskie, liść laurowy, pieprz w ziarnkach, gorczyca
(ja miałam gotową mieszankę do marynowania ogórków co prawda, ale co tam ;))

zalewa (na słoiczek 250ml): 
170 ml wody
80 ml octu
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka soli

Pieczarki obrałam, wypłukałam i gotowałam z 1 łyżeczką soli przez 10 min. W międzyczasie pokroiłam marchewkę w plasterki, cebulę w piórka. Wszystkie składniki zalewy gotowałam przez 10 min. Do słoiczka ułożyłam naprzemiennie pieczarki z marchewką, cebulą i mieszanką do marynowania. Wszystko ostatecznie uzupełniłam zalewą i gotowałam przez 20 min. w garnku wypełnionym do 3/4 wysokości słoika wodą. Po zagotowaniu słoik wyjęłam, odwróciłam dnem i pozostawiłam do wystudzenia.





















--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Posty powiązane: 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli już zbłądziłeś w bastaleny strony, jesteś o komentarz mile poproszony ;)

Drogi "Anonimie" Ciebie też nie minie. Wpisz, proszę, w komentarzu chociaż swoje imię ;)