czwartek, 12 września 2013

Green Potatoes Dumplings

Dziś będzie swojsko... przepis na zielone kopytka ;) Podstawa to oczywiście ziemniaki i mąka. Jeśli chodzi o ilości to nie mam zielonego pojęcia, ja robiłam na oko i wyszło. 


Składniki:
  • ok. 5 średnich ugotowanych i przestudzonych ziemniaków (mogą być nawet wczorajsze)
  • mąka pszenna w ilości nie do określenia i ok. 2-3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 jajko
  • 1/2 paczki mrożonego szpinaku (opcjonalnie może być świeży), odsączonego z wody
  • sól
  • ząbek startego czosnku (lub czosnek granulowany) do smaku
Przed przystąpieniem do wyrabiania ciasta warto wstawić garnek z wodą z dodatkiem soli oraz łyżeczki oleju (zapobiega sklejaniu podczas gotowania). 

A teraz do dzieła ;)

Ugotowane i przestudzone ziemniaki należy zetrzeć na tarce (lub rozdrobnić w jakikolwiek inny sposób). Do garnka (lub na stolnicy) z ziemniakami dodać jajko, szpinak (świeży trzeba wcześniej podsmażyć na oleju, wystudzić), starty czosnek, sól oraz obie mąki. Ugnieść jednolite ciasto. Powinno ono odchodzić od ręki, nie kleić się. Jeśli chodzi o mąkę pszenną to dodajemy ją z umiarem, jeśli przesadzimy z ilością kopytka wyjdą twarde. Następnie ciasto dzielimy na mniejsze części. Na wysypanej mąką stolnicy każdą z nich rolujemy na wałek o grubości ok. 2 cm, "spłaszczamy" poprzez oklepanie nożem i kroimy w dowolnej wielkości romby. 

Następnie kopytka przenosimy do gotującej się wody i gotujemy ok. 5 min od momentu wypłynięcia. Gotowe kopytka podajemy wedle uznania... 


Ja serwowałam dziś kopytka podsmażane na oliwie (przygotowałam je dzień wcześniej) dzięki czemu były chrupiące. 

Smacznego...!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli już zbłądziłeś w bastaleny strony, jesteś o komentarz mile poproszony ;)

Drogi "Anonimie" Ciebie też nie minie. Wpisz, proszę, w komentarzu chociaż swoje imię ;)