czwartek, 19 września 2013

Homemade bake rolls

Ceny bułek w Norwegii przyprawiają o zawrót głowy. Jeśli już trafi się jakieś w przystępnej cenie, to i trzeba zapiekać je w piekarniku przed spożyciem (ot, norweska logika). Z kolei chlebki zbożowe kiedyś w końcu się przejedzą. Poszłam więc po rozum do głowy i postanowiłam spróbować swoich sił jako piekareczka. Znalazłam doskonałą stronę z przepisami na różne rodzaje bułek i oto moje dzieło :) 

Szczęśliwa 13 ;)




Przepis na ciasto:

  1. drożdże rozpuściłam w 2 szklankach letniej wody
  2. dodałam 2 szklanki mąki, wymieszałam i pozostawiłam w ciepłym miejscu do wyrośnięcia (ok. 30 min)
  3. 3 łyżki masła rozpuściłam w garnuszku i pozostawiłam do wystygnięcia
  4. do wyrośniętego zaczynu dodałam 3 szklanki mąki i łyżkę soli, dokładnie wymieszałam
  5. ciasto zagniatałam ok. 5 min, pod koniec dodałam masło 
  6. gotowe ciasto podzieliłam na 13 równych części
  7. z każdej uformowałam kulkę i dodałam: otręby (2), posiekane czarne oliwki (2), granulowaną prażoną cebulkę (2) i  granulowany czosnek (2); 5 bułek pozostawiłam bez dodatków
  8. tak przygotowane bułki ułożyłam na blasze, uprzednio delikatnie skrapiając każdą wodą, i piekłam w 180 st. przez 30 min.
Nie wiem czy to nadpobudliwość norweskich drożdży czy temp., ale zaczyn wyrósł w oka mgnieniu
Jako nowicjuszka skorzystałam z najprostszego przepisu: mąka (6 szkl.), drożdże (50 g), masło (3 łyż.)
W trakcie pieczenia po domu unosił się fantastyczny zapach czosnku i prażonej cebulki


Pewnie w trakcie pieczenia popełniłam mnóstwo niewybaczalnych, piekarniczych błędów. Ale i tak jestem z tych bułek bardzo zadowolona ;) 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I found this great website with recipes for different types of rolls and today I decided to bake some... ;)

You need only: 6 glass of flour, 50 g of yeast, 3 tbsp of butter

Recipes for dough:

  1. yeast dissolved in 2 glass of lukewarm water
  2. add 2 glass of flour, mix all and left behind in warm place to rise (about 30 min)
  3. 3 tbsp of butter dissolved in pot and next cool
  4. add 3 glass of flour and teasp of salt to risen yeast grout, mix all thoroughly
  5. add the dissolved butter and knead a dough
  6. divided dough into equal parts (in my case lucky 13 ;))
  7. each form a ball and added: brans (2), chooped black olives (2), roasted granulated onion (2), granulated garlic (2) and 5 left without additional
  8. prepared rolls lightly sprinkle with water and lay together on a baking tray, bake at 180 centigrade for 30 min

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli już zbłądziłeś w bastaleny strony, jesteś o komentarz mile poproszony ;)

Drogi "Anonimie" Ciebie też nie minie. Wpisz, proszę, w komentarzu chociaż swoje imię ;)