czwartek, 10 października 2013

Nie daleko pada jabłko od jabłoni

Nadmiar jabłek postanowiłam spożytkować na przepyszną szarlotkę. Znalazłam ciasto idealne- bez babrania w mące, ugniatania, wszystko wystarczy tylko ze sobą wymieszać. No i ta wspaniała wilgotna konsystencja... 

Szarlotka jogurtowa

szklanka mąki
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
100 g cukru
2 jajka
250 ml jogurtu naturalnego
150 ml oliwy (lub oleju)
2 łyżki miodu (najlepiej płynnego)
jabłka (ja małam 5 małych, pokrojonych w kostkę)
cukier puder do oprószenia

W osobnych naczyniach połączyłam suche składniki (mąka, cukier, proszek do pieczenia) oraz mokre (jajka, jogurt, oliwa, miód). Suche przesypałam do naczynia z jogurtem i resztą i wymieszałam wszystko widelcem do połączenia. Ciasto powinno być gęste, takie mniej więcej jak gęsta śmietana. Przelałam wszystko do blachy wyłożonej folia do pieczenia. Na wyrównany wierzch położyłam pokrojone w kostkę jabłka, dość gęsto, lekko je "wbiłam" w ciasto. Wszystko wylądowało na 50 min. do 170st. (można na dłużej jeśli patyczek nie będzie suchy). 

Ciasto wystudziłam, wyjęłam z blaszki, ale zanim posypałam cukrem pudrem... zabrałam się do konsumpcji ;)








Dobra ściąga nie jest zła ;)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Excess of apple I decided to utilize a deliciuos apple pie.  I've found a ideal cake- without dirtying in flour, kneading, you only need mix all together. Ant this wonderful moist texture...

Yogurt Apple Pie

1 glass of flour
2 teaspoon od baking powder
100 g of sugar
2 eggs
250 ml natural yogurt
150 ml olive oil
2 tbsp of honey
apple (chopped in cubes)
castor sugar (to sprinkling)

All dry ingredients (flour, baking powder, sugar) mix in one bowl, and all wet (yogurt, olive oil, eggs, honey) in another. Next mix all together (put from dry to wet). The dough will be little thick as cream. At the top put chopped apple, you may little "stick" it in dough. Bake at 170 degrees for 50 min. or little more (at the end of bake check a stick in the middle). Served sprinkled with castor sugar. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli już zbłądziłeś w bastaleny strony, jesteś o komentarz mile poproszony ;)

Drogi "Anonimie" Ciebie też nie minie. Wpisz, proszę, w komentarzu chociaż swoje imię ;)