środa, 16 października 2013

Myśmy jagódki, czarne jagódki

W niektórych rejonach zima pełną gębą, a mnie się zachciało lata, a szczególnie jego smaków. Dlatego dzisiaj serwuję pierogi z jagodami, a tak! Mój kolejny debiut kulinarny dlatego ciasto ulepiłam najprostsze z najprostszych, aby nic nie zepsuć. Cała się upaćkałam sokiem z jagód, ale nic to, bo zabawa była przednia. A smak... niebo w gębie ;)
























1 szklanka mąki
3/4 szklanki gorącej wody
1 łyżeczka soli
jagody
cukier
jogurt, śmietana (do wyboru)

Sól rozpuściłam w wodzie i połączyłam w misce z mąką. Początkowo mieszając łyżką w misce wyrobiłam ciasto, które później przełożyłam na wysypaną mąką stolnicę i gniotłam ok. 10 min. (konsystencję ciasta można dobierać poprzez albo dosypywanie mąki, albo dolewanie wody). Następnie podzieliłam je na mniejsze części i każdą wałkowałam na cienki placek. Za pomocą szklanki powycinałam z ciasta koła, które następnie nafaszerowałam jagodami (jagody wymieszałam z cukrem). Nakładałam łyżeczkę jagód na środek koła i zlepiałam boki ze sobą. Niestety jagody w międzyczasie puszczały sok... dużooo soku ;) Gotowe pierogi wrzuciłam na wrzącą, osoloną wodę i gotowałam do wypłynięcia (mieszając od czasu do czasu, aby nie przylgnęły do dna). 

W zależności o od upodobania pierogi można zajadać polane śmietaną z cukrem, jogurtem, albo podsmażone na maśle. 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dumplings filled with blueberries

1 glass of flour
3/4 glass of hot water
salt
blueberries
sugar
sour cream, jogurt

Salt dissolve in water and combine with flour in a bowl. Initially, mixing a spoon in a bowl made a dough, which later translate into a floured pasrty board and knead dough for 10 min. (consistency of the dough can be selected by added flour or water). Then divide it to a small pieces and each roll out a thin cake. With glass cut out the circles of dough, which stuffed the blueberries (first blueberries mix with sugar). Put a teaspoon bluberries on the center of the circle and then stick the sides together. Done dumplings threw into boiling and salted water and cook until rise to the surface.  

Depending on the preferences can served dumplings topped with sour cream and sugar, jogurt or fried in butter.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli już zbłądziłeś w bastaleny strony, jesteś o komentarz mile poproszony ;)

Drogi "Anonimie" Ciebie też nie minie. Wpisz, proszę, w komentarzu chociaż swoje imię ;)